Istraživanja pokazuju kako u posljednjem desetljeću djeca imaju pristup tehnologiji te aktivno koriste tehnologiju kao neizostavan dio svoje svakodnevice već od samog rođenja. Najmlađe generacije s lakoćom svladavaju izazove korištenja suvremenih tehnologija i u tome su često vještija od odraslih koje ih okružuju. Mnogi autori upozoravaju roditelje na ograničavanje korištenja digitalnih sadržaja kod djece jer je njihov mozak još u razvoju. Jednako kao što je djeci potrebno vodstvo u svim drugim područjima života, ono im je potrebno i u izgradnji zdravih navika korištenja digitalnih medija.
Prve tri godine života ključne su za razvoj mozga koji raste brže od bilo kojeg drugog dijela tijela. Tijekom ovog perioda, dječji mozak je osjetljiviji na pozitivne utjecaje, ali i ranjiviji na negativne utjecaje.
TV i drugi elektronički medijski uređaji mogu stati na put i usporiti razvoj jer ne uključuje istraživanje, igranje i vrijednu interakciju s roditeljima i drugim ljudima koja zapravo potiče učenje i zdrav fizički te psihosocijalni razvoj.
Prema novim istraživanjima, pretjerano gledanje ekrana, bilo koje vrste, mijenja strukture dječjeg mozga na negativan način. Rezultati pokazuju da što duže dijete gleda televiziju ili video sadržaje na ekranima to su promjene u mozgu dublje.
Što možete učiniti?
-Pozitivne interakcije su najbolje za iskustveno učenje koje dijete može imati. Aktivna, izravna igra i toplo odgovarajuće roditeljstvo doprinosi ranom dječjem razvoju
-Pričajte svojoj djeci, recite im o svom danu kakav je bio, pričajte o vremenu, imaginarnom svijetu
-Pokazujte i brojite nove objekte, sudjelujte u njegovom doživljavanju svijeta, pjevajte svom djetetu
– Obratite pažnju na vlastite navike upotrebe elektroničkih uređaja i načine provođenja slobodnog vremena te budite dobar primjer djeci
– Ograničite vrijeme koje vaše dijete provodi uz ekrane
-Budite prisutni uz djecu dok koriste digitalne medije, kako biste imali uvid u njihove aktivnosti i mogli ih usmjeravati
Dostupna istraživanja upućuju da suvremene tehnologije u odrastanju djece predškolske dobi mogu biti dodatni poticaj, ali upozoravaju na moguće opasnosti. Stoga je za sigurno odrastanje djeci nužna podrška i vodstvo odraslih, koji će započeti već s prvim susretom s ekranima